Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ikinci pistte saatlik kapasite 65 uçağa çıkacak

İSG’nin amaçları ve havacılık bölümüyle ilgili gelişmelerin değerlendirildiği basın toplantısı, İSG Dış Çizgiler Plaza Premium Lounge’da gerçekleştirildi.

İSG olarak mahallî iktisada sağladıkları katkılara değinen Ersoy, “Sabiha Gökçen Havalimanı, kurulduğu günden bu yana devlete yaklaşık 1,3 milyar avro kira ödemesi yaptı ve her yıl yaklaşık 134 milyon avro kira ödemesiyle direkt ve dolaylı istihdama katkı sağladı.” tabirini kullandı.

“Bu kış için Lufthansa ile çalışmaya başlayacağız”
İSG’nin kapasitesinin 41 milyon yolcu olduğunu lisana getiren Ersoy, Sabiha Gökçen’den 165 farklı noktaya uçulduğunu, bunların 40’ının iç sınır, 125’inin ise dış çizgi olduğunu kaydetti.

Ersoy, ikinci pistin açılması ve gece tam olarak kullanılmaya başlamasıyla bir arada yeni hava yollarının da gelmesini beklediklerini aktararak, “Resmi olarak şimdi açıklanmayanlar var. Lakin bu kış için Lufthansa ile çalışmaya başlayacağız. Slot uyumuna ehemmiyet vererek, daha fazla hava yoluna kapılarımızı açmak istiyoruz. İkinci pistin gece de kullanılmasıyla birlikte, saatlik 40 uçaklık kapasitemiz de saatlik 65 uçağa çıkmış olacak.” biçiminde konuştu.

Yeni terminal binası için SSB’nin kararını beklediklerini belirten Ersoy, “İki pist ortasında olacak ve tren çizgisiyle terminaller birbirine bağlanacak. Bu sayede kapasite artacak ve ikinci terminalle bir arada 80 milyon yolcuya ulaşabiliriz.” dedi.

Ersoy, 2020’deki salgın sürecine değinerek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Tüm dünyanın etkilendiği, havacılığın çok net etkilendiği bir süreç lakin sayılara bakarsanız Avrupa daha yeni 2019 sayısına gelirken biz geçen sene geçtik ve bu sene daha da üstündeyiz. Yüzde 18,5’lik artışla Avrupa’da ikinci en fazla pandemi devrinde kendi kategorimizde artış yapan havalimanıyız. Alışılmış bu süratli büyümeye de karşılık vermemiz lazım. Bu yüzden başlayan birçok projemiz var. 2024’te yaklaşık 35 milyon avroluk bir yatırım yaparak 24 proje başlattık. Temelinde çok daha fazla projemiz var lakin ana başlıklar 24 tane projede. Yalnızca 12 milyon avroyu bagaj ve handling sistemine yatırarak süreçleri hızlandırdık. Bu projelerin birçoklarını 2024’te bitirmeyi planlıyoruz fakat kimileri da 2025’e kalacak.”

Girişlere fazladan X-Ray aygıtı koyduklarına işaret eden Ersoy, ticari alanların yerlerini değiştirerek buradaki alanları genişlettiklerini lisana getirdi.

Ersoy, “Artık dışarı taşan konuklarımız yok. Birebir vakitte girişlerde yolcu ve yoğunluk haritasını takip eden sistemle, şayet bir kapıda yoğunluk varsa yolcuyu öbür kapıya yönlendiriyoruz. Burada bu uygulamayı hem çalışanla yapıyoruz hem de otomatik ekranlarımız var. Pasaport denetim noktasıyla, X-ray aygıtlarının yerini değiştirdik. Fonksiyonun istikametini değiştirdik, yani evvel X-ray’e sonra pasaport denetime giriyorsunuz.” diye konuştu.

“Hem operasyonel hem de finansal olarak hazırız”

Müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik SAW Deva Müşteri Hizmetleri sınırını Kasım 2023’te etkinleştirdiklerini söyleyen Ersoy, Avrupa Sivil Havacılık Şurasının havalimanı servis kalitesi anketine katılacaklarını bildirdi.

Kendilerine “şehrin havalimanı” dediklerini vurgulayan Ersoy, kelamlarını şu halde tamamladı:

“Bütün İstanbul’u karşılıyoruz. Buraya gelen metroyla da geliyor, otobüsle de geliyor, kendi aracıyla gelen de var, taksiye binen de var. İstanbul, en kalabalık kent. Birebir vakitte geçen sene Avrupa’da en fazla turist alan kent. O yüzden misyonumuz buraya gelen ve buradan giden insanlarda uygun bir izlenim bırakmak. Bu emelle yola çıktık ve bunun için çalışıyoruz. Yolcu artışını önümüzdeki yıllarda de iki rakamlı bekliyoruz. Bu da bizim kısa müddette kapasitemizi geçmemize neden olacak. O yüzden artık burada yeni bir terminal binasına muhtaçlık var. Biz bununla ilgili niyetimizi muhakkak ettik. Hem operasyonel hem de finansal olarak hazırız.”

Yorum yapın

• kamu personel alımı
  • personel alımı
  • gelir evinhasta yatağı kiralamajetfilmizle Siteden backlink almak için : https://join.skype.com/invite/KPVoMIIOqxat
    montenegro buy car montenegro sale car montenegro rent apartment montenegro sale apartment